A 01 november 2016

Yes, we mogen weer! Beoordelingsgesprekken!

Wij, personeelsadviseurs, ervaren in de praktijk wat van belang is voor zowel je medewerkers, de leidinggevenden als directie. Wat verwacht de medewerker van dit gesprek? Waar dient dit gesprek eigenlijk voor? Waar moet het gesprek toe leiden?

Er zijn verschillende methoden om het gesprek zo effectief mogelijk te laten verlopen. Belangrijke trends om mee te nemen zijn onder andere positieve feedback geven en directe feedback op de werkvloer. Door positieve feedback wordt er beter geluisterd, waardoor medewerkers hun ontwikkelingspunten eerder zien en accepteren. Daarnaast willen medewerkers tegenwoordig direct feedback ontvangen op de werkvloer. Transparantie wordt als belangrijk ervaren.

Onze personeelsadviseurs hebben de ervaring een geschikt functionerings- en beoordelingssysteem op te zetten dat past bij jouw organisatie.

Hoe zorg je er voor dat het systeem aansluit bij jouw organisatie? Met name door de behoeften van medewerkers te onderzoeken en te vergelijken met de missie, visie en cultuur van je organisatie. Wanneer deze zaken op een juiste manier op elkaar worden afgestemd zullen alle partijen de gesprekken als productief en motiverend ervaren.

shutterstock_58075786 - kopie.jpg